امیر دریادار سیاری: در عرصه‌های مختلف چنان یقه دشمن را می‌گیریم که فکرش را هم نمی‌کند

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین رونمایی از کتاب "مجاهدت های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس" با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که فرمودند «از روز نخست شاهد مجاهدت‌های ارتش بودم و اگر بخواهیم به این مسئله بپردازیم باید ببینم ارتش در چه شرایطی بود»، گفت: ارتش آماده باید نیروی آماده و تجهیزات داشته باشد. از نخستین روز پیروزی انقلاب تا حمله رژیم بعث عراق به ایران، ارتش از نظر نیروی انسانی در وضعیت مناسبی نبود چرا که کارکنان ارتش متفرق شده بودند و مدت زمان خدمت سربازی به یک سال کاهش یافته بود. به دلیل نبود نیروی انسانی، تجهیزات آماده نبودند و دشمن بعثی خیال کرد می‌تواند ظرف سه روز ایران را تصرف کند.

وی یادآور شد: نخستین هدف دشمن نابودی انقلاب نوپای ایران بود. مقابل دشمنی که کاملا مجهز شده بود، سربازان و مردم ولایت‌مدار، با غیرت، دین‌دار و انقلابی ایستادگی کردند و حماسه خرمشهر و حماسه‌های دیگر را خلق کردند. در طول هشت سال دفاع مقدس مجاهدت‌های بی‌شمار ارتش و به خصوص نیروی زمینی جلوی دشمن را گرفت و آن‌ها را زمین‌گیر کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات هوایی 140 فروند هواپیمای ارتش در خاک عراق، یک روز بعد از تجاوز رژیم بعث، خاطرنشان کرد: در این عملیات با وجود نبود آمادگی در ارتش، پاسخ قاطعی به دشمن متجاوز داده شد. در عملیات مروارید که توسط نیروی دریایی ارتش اجرا شد، نیروی دریایی عراق نابود شد و به خاطر چنین عملیات و مجاهدت‌هایی است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) فرمودند «من از روز نخست شاهد مجاهدت‌های ارتش بودم.»

دریادار سیاری با اشاره به حفظ تمامیت ارضی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: ایستادگی و مقاومت ملت و نیروهای مسلح مانع از تکرار ترکمانچای و حادثه شهریور ۱۳۲۰ و اشغال ایران توسط بیگانگان شد. امام (ره) با تکیه و اعتقاد به مردم در برابر زیاده‌ خواهی دشمن مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح با تجربه و کمک فرماندهی معظم کل قوا از اقتدار بالایی بهره‌مند است، افزود: هر هجومی به مرزهای و منابع ما با پاسخ قاطع نیروهای مسلح همراه می‌شود و پوزه دشمن به خاک مالیده می‌شود. دشمن به پشتوانه اقتدار جمهوری اسلامی تا امروز نتوانسته نگاه چپ به این آّب و خاک داشته باشد و از قدرت ایران می‌ترسد.

امیر دریادار سیاری در ادامه و در جمع خبرنگاران نیز گفت: ماموریت ارتش دفاع از مرزها و استقلال کشور انقلاب اسلامی است. هر کدام مسئله خاص خود را دارد. ارتش با توامندی‌هایی که در اختیار دارد، باید آمادگی خود را بالا ببرد و آمادگی مقابله با تهدیدهای روز را داشته باشد. این آمادگی نیاز به استمرار آموزش، پژوهش، توان جسمانی، تجهیزات و مهمات روز و تاکتیک‌های جدید دارد. ما نمی‌توانیم تاکتیک‌های دوران هشت سال دفاع مقدس را به کار ببریم.

وی با بیان اینکه تجربیات دفاع مقدس به عنوان گنجی گرانبها مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: الان نیاز به مهمات، تجهیزات و رزمایش‌های به روز داریم تا آمادگی خودمان را بالا ببریم. به همین دلیل در طول سال رزمایش‌های متعددی از سوی نیروها انجام می‌شود که برخی از ‌آن‌ها در سطح گسترده‌تر و مشترک است. این رزمایش‌ها را اطلاع رسانی می‌کنیم اما برخی مواقع هم پیش می‌آید که نیازی به اطلاع‌رسانی هم نیست.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی درباره اقداماتش در طول شش ماه گذشته از انتصابش به عنوان معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به فرمانده کل ارتش ابعاد مختلفی دارد. ارتقاء توان رزمی، ارتقاء سطح بصیرت، ارتقاء سطح معیشت و  هم‌افزایی بین نیروها ابعاد این حکم هستند که یکی از این چهار بعد یعنی بصیرت به من محول شده است.

دریادار سیاری افزود: بصیرت معنای متفاوتی دارد. در شرایط فعلی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی باید با ابعاد مختلف بصیرت آشنا باشند و ضمن اینکه تحت تاثیر عملیات روانی قرار نمی‌گیرند، بلکه آمادگی مقابله با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی را داشته باشند. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر  همین اساس فرمودند «بصیرت قطب‌نمای حرکت در اوضاع پیچیده و غبار آلود امروز است.» اگر بصیرت را نداشته باشید قطعا مسیر اشتباه را می‌روید. اما اگر بصیرت باشد می‌توانید مقابل اقدمات دشمن مقابله کنید.

وی درباره موضع‌گیری مسئولان در قبال سیاست‌ها و سخنان ترامپ خاطرنشان کرد: موضع‌گیری مسئولان مورد تایید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسیده است. موضع‌گیری‌ها از این رو صورت گرفته که توان و اقتدار مردم را مقابل دشمنان عنوان کنند و دشمنان فکر نکنند ایران کشوری است که تحت تاثیر دشمن قرار می گیرد و زیر بار حرف زور می‌رود. ما توانمندی‌های زیادی داریم. منظور رئیس جمهور ایران از اینکه ما تنگه‌های زیادی داریم این است که می‌توانیم در عرصه‌های مختلف چنان یقه شما را بگیریم که فکرش را هم نمی‌کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: معاون هماهنک کننده ، ارتش ، دریای مواج

تاريخ : چهار شنبه 3 مرداد 1397 | 1:13 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • شیک فا